Alka tilbyder hjælp til tandlægeregningen

Pressemeddelelse, 13. jan. 2021

Huller i tænderne eller behov for tandkroner behøver ikke at betyde store huller i tegnebogen. Alka tilbyder nu en ny individuel tandforsikring til danskere, som gerne vil forsikre sig mod dyre tandlægeregninger

Mange danskere bekymrer sig forud for tandlægebesøg, fordi besøget kan ende med at blive en dyr omgang.
Gennem de seneste årtier er det offentlige tilskud til tandlægeregningen faldet, så staten nu om dage kun betaler omkring 15 procent af tandlægeregningen, mens de sidste 85 procent er egen betaling.

Som noget nyt har Alka derfor valgt at tilbyde kunder med en ulykkesforsikring, at de også kan tilkøbe tandbehandling. Forsikringen dækker udgifter til huller i tænderne, rodbehandlinger, kroner og broer, paradentose, implantater og kirurgiske indgreb. Du skal dog selv betale de første 500 kroner af behandlingen, og forsikringen dækker ikke det almindelige tandeftersyn.

- Et besøg hos tandlægen kan for nogle danskere efterlade et stort hul i økonomien og dyre banklån. Nogle dropper måske helt tandlægebesøget, fordi de er bange for, hvad regningen kan løbe op i. Som noget nyt tilbyder vi derfor vores kunder, at de kan forsikre sig mod store tandlægeregninger, siger direktør Frederik Sjørslev Søgaard, Alka.

Alkas tandbehandling kan købes, indtil man fylder 70 år og dækker op til 20.000 kroner årligt. Anmeldelse af udgifter skal ske via Mit Alka, hvor du kan uploade din tandlægeregning, efter du har været hos tandlægen.

- Vi dækker dog ikke behandlinger, hvor behovet er opstået før eller inden for de to første måneder efter køb af forsikringen. Hvis man vil have bleget tænder eller hvide porcelænskroner for et syns skyld, så er tandbehandlingen også for egen regning, siger Frederik Sjørslev Søgaard.

Læs mere om hjælp til tandlægeregningen på www.alka.dk/tandbehandling