På rejsen

Få hjælp døgnet rundt -
ring til Falck Global Assistance på
+45 70 27 14 33 

 

Uheld på rejsen - se hvem du skal tage fat i

Når uheldet er ude

Vi har samlet en række gode råd til, hvad du skal gøre, hvis uheldet er ude når du er ude at rejse.
    • Sørg for at anmelde forsinkelsen af din bagage til flyselskabet. Det gælder også, hvis din bagage er beskadiget, når den kommer frem. Husk at få dokumentation for anmeldelsen.

    • Er bagagen forsinket i mere end 5 timer, kan du få dækning for forsinket bagage. Alka erstatter udgifter til nødvendige indkøb (f.eks. toiletsager og lidt tøj) indtil du får din bagage igen. Husk at gemme kvitteringerne på det, du har købt.

    • Du kan anmelde forsinkelsen af din bagage til Falck Global Assistance online eller ved at ringe på +45 7025 0405.

    • Du kan godt vente med at anmelde til du er kommet hjem igen.

    • Får du akut behov for lægehjælp under din rejse, så skal du kontakte Falck Global Assistance hurtigst muligt på telefonnummer +45 7025 0405.

    • Når du kontakter Falck Global Assistance, skal du oplyse dit policenummer, som du finder på dit Rejseforsikringskort eller ved at logge ind på Mit Alka.

    • Undlad at skrive under på erklæringer, formularer mm., før du har været i kontakt med Falck Global Assistance.

    • Har du haft udgifter til behandling af akut opstået sygdom eller tilskadekomst, kan du søge om erstatning gennem Falck Global Assistance.

    • Bliver du udsat for tyveri under din rejse, skal du anmelde det til det lokale politi, hvor du er på ferie. 

    • Husk altid at få en kvittering for anmeldelsen.

    • Dan dig et overblik over det, du har mistet, og anmeld det til Alka. Du kan godt vente med at anmelde det til, du kommer hjem fra din rejse.

    • Du kan ringe til os på 70 12 14 16 eller anmeld online. Når du anmelder online, modtager du en kvitteringsmail på din anmeldelse. Vi ringer til dig efterfølgende.

    • Hvis der er tale om personskader, så kontakt det lokale politi.

    • Er der en modpart, så sørg for at få følgende oplysninger:
      • Navn og telefonnummer
      • Bilens registreringsnummer og nationalitet
      • Navn på forsikringsselskab
    • Det kan også være en god ide at tage billeder af eventuelle skader på bilen/bilerne.
    • Har du  kaskoforsikring på din bil, så skal du kontakte SOS International på +45 7010 5052. De kan hjælpe dig, hvis du har brug for at få bilen på værksted, transporteret hjem mm.

    • Du  kan godt vente med at anmelde det til os, til du kommer hjem fra din rejse. Du kan ringe til os på 70 12 14 16 eller anmelde online. Når du anmelder online, modtager du en kvitteringsmail på din anmeldelse, og vi ringer til dig efterfølgende.

  • Spørgsmål og svar

    Afbestilling og sygdom

      Kan jeg få erstatning, hvis jeg må afbestille min rejse?
      Ja, Afbestillingsforsikringen dækker bl.a. hvis du bliver syg inden rejsen og en læge vurderer, at rejsen kan forværre dit helbred alvorligt eller din tilstand er for dårlig.

      Afbestillingsforsikringen dækker fx også hvis personer i din nærmeste familie pludseligt bliver syge og indlagt på hospitalet. Eller du har haft en stor skade på din bolig lige inden rejsen (fx brand eller indbrudstyveri)
       
      Hvad gør jeg, hvis jeg er blevet syg før rejsen?

      Hvis du har en kronisk lidelselse eller en eksisterende sygdom, som ikke er stabil, eller hvis du bliver syg eller kommer til skade før din ferie, er du som udgangspunkt ikke dækket for dette af din rejseforsikring.

      Vi tilbyder at foretage en medicinsk forhåndsvurdering, for at afgøre om forsikringen kan udvides, så du er dækket fuldt ud på din ferie.

      Vurderingen bliver foretaget af medicinsk uddannet personale hos Falck Global Assistance, som du kan ringe til, fra 2 uger før din ferie starter, på telefon +45 7027 1433.